Pædagog søges til Børnehaven Askehuset i Them - Vilkår, udvikling og faglighed

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Den helt rigtige pædagog søges til Børnehaven Askehuset I Them med opstart 1. november 2024. 

Vi ønsker at finde den helt rigtige, humørfyldte og fagligt kompetente pædagog, der i samarbejde med alle os andre kan understøtte de dejligste børns udvikling og trivsel – og det kan jo sagtens være, at det er dig.

Men hvorfor skal du vælge at søge den ledige stilling i Askehuset? For os der allerede arbejder her, er svaret simpelt: Fordi vi er et hus i udvikling – på vej til at finde vores fælles fundament. Vi har sammenhold, faglig udvikling, godt humør, masser af spændende udfordringer, engagerede forældre og en masse fantastiske børn. 

Askehuset ligger i et naturskønt område i Them – Med let til sø og skov – og med en stor, skøn legeplads, som vi bruger dagligt.  

Vi modtager lige nu op til 100 dejlige og vidt forskellige børn, som vi ihærdigt forsøger at møde i deres nærmeste udviklingszone. Vi er ude i alt slags vejr hver dag. Vi lægger vægt på at arbejde i læringsgrupper, hvor man, som medarbejder, selvstændigt laver aktiviteter med en gruppe børn.

Vi er del af Daginstitutionen Naturstien, der p.t. består af fire børnehuse – Askehuset, Bøgehuset og Poppelhuset i Them samt Bryrup Børnehus - med en institutionsleder og tre daglige ledere. Institutionslederen fungerer også som daglig leder i Bryrup.

Vi søger en pædagog, der:

  • Har lyst til at byde ind med de kompetencer, som han/hun besidder – og gerne lærer nyt
  • Kan arbejde selvstændigt og fastholde overblikket
  • Er vild med naturen og at arbejde i og med den i hverdagen i alle læreplanstemaer
  • Kan og vil samarbejde på tværs af alle grupper i børnehuset
  • Er legende, iderig og med lyst/evner til at være fysisk aktiv med børnene
  • Evner at være tydelig i samværet med børnene
  • Prioriterer det gode, konstruktive og inkluderende forældresamarbejde
  • Kan afholde forældresamtaler
  • Har empati
  • Besidder fysisk og psykisk overskud
  • Er mødestabil og fleksibel
  • Er åben og imødekommende overfor alle store som små
  • Kan og vil tage ansvar
  • Kan have mange bolde i luften i en uforudsigelig hverdag
  • Er fortrolig med brugen af PC og iPad (Office, AULA, Hjernen og Hjertet m.v.)
  • Er deltagende i debatter og kommer med input på fx personalemøderne
  • Kan indgå i et godt kollegaskab og kan og tør undre sig over vores praksis
  • Generelt har en positiv tilgang til livet og til arbejdet med børn, forældre og kolleger
  • Er reflekterende over/handler på de ting, der sker i hverdagen

Vi tilbyder:

  • En alsidig, engageret, udviklingsparat og empatisk personalegruppe 
  • Godt arbejdsmiljø med humor
  • Medinddragelse og medindflydelse
  • Et børnehus med fortsat fokus på at udvikle det fælles faglige fundament
  • Ansvar
  • Arbejdsdage, der sjældent er ensformige
  • Godt arbejdsmiljø med både faglighed og humor
  • Fysiske rammer, der virker - og snart skal bygges om til et supermoderne børnehus
  • Dejlig legeplads
  • Et børnehus med frokostordning og alt hvad det indebærer af fælles måltidskultur – sunde alsidige måltider & læring i hverdagsrutinerne

Stillingen er på op til 37 timer. Arbejdstiderne er skiftende og ligger i tidsrummet kl. 6.15-16.45. Alle medarbejdere har forskellige behov for at balancere arbejde og privatliv – og vi hjælper hinanden. Du må dog forvente at skulle dække både åbne og lukkevagter – da vi jo har en kerneopgave og en serviceopgave, der skal løses i fællesskab.

Tiltrædelse gerne 1. november 2024.

Vil du vide mere om, hvordan det er at være ansat i Silkeborg Kommunes dagtilbud? Og vil du blive klogere på fx medarbejdergoder, videreuddannelse, vores faglige fundament samt vores vision, mål og værdier, så se mere her.
 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet eller have en rundvisning, er du velkommen til at kontakte daglig leder Ulla Andersen på telefon 2013 7951.
 
Ansøgningsfrist torsdag 12. september 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 24. september 2024 i tidsrummet kl. 12.00 - 16.00. 

Udvælgelse til samtale forventes gjort mandag 16. september 2024.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere. 
 
Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Harbohøjvej 2, 8653 Them

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6100111

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet