BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at bruge dine juridiske kompetencer i en uafhængig klageinstans? Motiveres du af at arbejde i et stærkt fagligt miljø med selvstændigt ansvar, og værdsætter du samtidig en arbejdsplads, hvor omgangstonen er fri, og kollegaskabet er godt? – Så har du nu mulighed for at søge en af de ledige stillinger i Skatteankestyrelsen.
Vær med til at sikre retssikkerheden
I Skatteankestyrelsen i Silkeborg gør vi os klar til at modtage klager over de nye ejendomsvurderinger, og derudover behandler vi blandt andet sager inden for erhvervsbeskatning, moms, motorområdet, og afgiftsfastsættelse.
Som juridisk sagsbehandler hos os får du et medansvar for, at de sager der bliver løst i kontoret, har den rette juridiske standard. Du vil være med til at løfte fagligheden på vores opgaver, hvor vi bl.a. behandler klager over ejendomsvurderinger. Vi arbejder i teams for at opnå stærke faglige miljøer, og du kan forvente, at du får en vigtig rolle i teamet, hvor du spiller ind med din faglighed og erfaring. Du får selvstændigt ansvar for dine opgaver og mulighed for at fordybe dig i sagsbehandlingen.
En typisk sag vil bestå i, at du sikrer oplysning af sagen, udarbejder udkast til afgørelse, og at du er i dialog med klageren og rådgiveren på vegne af Skatteankestyrelsen evt. ved afholdelse af møder med dem. Du får en unik mulighed for at arbejde med forvaltningsret og faglig vurdering, og samtidig vil du kunne udvikle dine kompetencer inden for den juridiske metode og skatteproces. Dine juridiske færdigheder vil især komme i spil, når du skal nå frem til den rigtige juridiske afgørelse i det afgørelsesudkast, som du udarbejder til afgørelsesmyndighederne. Du er dermed med til at sikre retssikkerheden for borgere og virksomheder.
Medarbejdersammensætningen i kontorerne består af både juridiske sagsbehandlere, og sagsbehandlere med anden faglig baggrund. Alle står de klar til at dele ud af deres viden, og give dig den sparring og oplæring, der er nødvendig.
Din nye kollega Anne fra 11. kontor fortæller:
”Som sagsbehandler i Skatteankestyrelsen fordyber jeg mig i konkrete juridiske problemstillinger. Jeg arbejder selvstændigt med sagsbehandlingen af mine sager, men vi har samtidig et meget stærkt sparringsmiljø. Der er gode udviklingsmuligheder i styrelsen og mulighed for at tage ansvar, hvis man ønsker det.”
Vi kan tilbyde:
- faglige udfordringer og et godt kollegaskab
- godt arbejdsmiljø med fokus sparring og trivsel
- tæt samarbejde med forskellige fagkontorer og myndigheder
- stort ansvar for egne sager, indtil der træffes afgørelse ved nævn eller Landsskatteretten
- mulighed for udvikling og fordybelse på flere forskellige områder.
Du kan være uddannet cand.jur., cand.merc.jur, skatterevisor, eller også har du en diplom eller masteruddannelse inden for skatte- eller momsretten. Vi leder både efter kolleger med erfaring og dig, der er nyuddannet eller på vej mod din afsluttende eksamen.
Personligt er du struktureret, engageret, og du kan arbejde selvstændigt med dine sager. Vi forventer desuden, at du:
- kan omsætte din juridiske faglighed til praksis
- arbejder målstyret og driftsorienteret
- sikrer den rette kvalitet til rette tid
- deltager aktivt i faglig sparring og teamsamarbejde
- kan kommunikere klart både i skrift og tale.
Din nye arbejdsplads
Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed, der fungerer som sekretariat for Landsskatteretten og de ankenævn, der træffer afgørelse i sagerne. Sammen sikrer vi retssikkerhed med en kompetent og uafhængig behandling af klager.
Vi er til for de borgere og virksomheder, som er uenige i en afgørelse fra Skatteforvaltningen. Vi bidrager til at skabe retssikkerhed for borgere og virksomheder, og derfor skal klageprocessen opleves som nem, overskuelig og transparent.
Vi vægter en effektiv og ensartet klagebehandling af høj kvalitet, hvor faglighed, ansvarlighed, samarbejde og udsyn er nøgleord for vores opgaveløsning. Vi er godt 500 ansatte i Skatteankestyrelsen.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbeviser via linket ”Søg stillingen” senest den 8. juni 2023.
Vi forventer at afholde første runde samtaler løbende. Hvis du går videre, skal du afsætte tid til udfyldelse af en personprofilanalyse samt en logisk test inden anden runde samtale.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Anni Bach Hansen på telefon 33 76 24 27 eller kontorchef Ann Roe på telefon 33 76 26 29.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest samt referencer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Glarmestervej 2-6, 8600 Silkeborg.
Tiltrædelse er den 1. september 2023 eller efter aftale.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteankestyrelsen Silkeborg, Glarmestervej 2 - 6, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168904&DepartmentId=9879&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833500